Cviky na pilovitý sval

Funkce svalu: zvednutí (elevace) lopatky a ramene, pohyb ramene směrem vpřed (protrakce), vzpažení

Tento sval fixuje lopatku a zvedá paži nad horizontálu. Oslabení tohoto svalu se projevuje odstáváním lopatky.
Tip: nejúčinnějším a zároveň nejkomplexnějším cvikem na posílení tohoto svalu včetně širokého svalu zádového a mezilopatkových svalů jsou shyby.

Jak cvičit:

ÚroveňPočet opakování (PO)Počet sérií (PS)Interval odpočinku (IO)
Začátečník5 - 101 - 31,5 - 2 min.
Středně pokročilý10 - 152 - 41 - 1,5 min.
Pokročilý15 - 204 a více1 min.
* Vždy dbejte na dokonalou techniku! Pokud nejste schopni vzhledem k únavě provést cvik technicky správně, odpočiňte, přestože nedosáhnete požadovaného počtu opakování.
* Na další úroveň přejděte, až budete na současné úrovni schopni provést maximální počet opakování v maximálním počtu sérií. Jestliže zvládnete úroveň „pokročilý“ u základního cviku (obtížnost 1), můžete začít aplikovat náročnější cviky vyšších úrovní.
* Shyby patří mezi náročné cviky, proto začínejte 1-5 opakování v 1-3 sériích a IO 2 – 3 min.

Pro začátečníky

Vzpažení a připažení s míčem Vzpažení a připažení s míčem
Vzpažování v leže na břiše Vzpažování v leže na břiše

Náročné cviky

Shyby Shyby


Kliknutím na určitý sval zobrazíte videa s danými cviky.

Osobní trenér

Bc. Lukáš Wolf

E-mail: lukas@osobnitreneronline.cz

Mobil: +420 722 242 032

Osobní webové stránky: wolflukas.cz

Facebook Twitter LinkedIn
Lukáš Wolf

Web design, kamera

Bc. Vojtěch Hlaváček

E-mail: vojta@osobnitreneronline.cz

Mobil: +420 776 882 057

Facebook Twitter LinkedIn
Vojtěch Hlaváček

Kontaktujte nás pomocí formuláře:







Aktuální rok:



© 2016 Vojtěch Hlaváček