Cviky na mezilopatkové svaly

Funkce svalu: pohyb ramen směrem vzad (retrakce), vnější rotace, připažení, vnitřní rotace, zapažení, vzpažení

Stav zádového svalstva lze vyhodnotit pohledem na držení těla. Tyto svalové skupiny jako celek přitlačují obě lopatky k hrudníku pro zpevnění ramenního pletence při nesení těžšího břemene. Dostatečně silné fixátory lopatek a mezilopatkové svaly zabraňují vzniku horního zkříženého syndromu, který může být příčinou bolestí zad, hlavy (migrény) a zdravotních komplikací neurologického rázu.
Tip: pokud máte tréninkovou jednotku zaměřenou na posilování jen prsních a zádových svalů, začínejte se cviky na zádové svalstvo. Dosáhnete tak větší účinnosti, protože („silnější“) prsní svaly tolik neomezí rozsah pohybu, při kterém pracují zádové svaly.

Jak cvičit:

ÚroveňPočet opakování (PO)Počet sérií (PS)Interval odpočinku (IO)
Začátečník5 - 101 - 31,5 - 2 min.
Středně pokročilý10 - 152 - 41 - 1,5 min.
Pokročilý15 - 204 a více1 min.
* Vždy dbejte na dokonalou techniku! Pokud nejste schopni vzhledem k únavě provést cvik technicky správně, odpočiňte, přestože nedosáhnete požadovaného počtu opakování.
* Na další úroveň přejděte, až budete na současné úrovni schopni provést maximální počet opakování v maximálním počtu sérií. Jestliže zvládnete úroveň „pokročilý“ u základního cviku (obtížnost 1), můžete začít aplikovat náročnější cviky vyšších úrovní.
* Shyby patří mezi náročné cviky, proto začínejte 1-5 opakování v 1-3 sériích a IO 2 – 3 min. Následně zvyšujte do PO – 10 ve 3 sériích, poté zvyšujte PS a snižujte IO.

Pro začátečníky

Přítahy jednoruč Přítahy jednoruč
Klik Klik
Zdvih pokrčených rukou v leže Zdvih pokrčených rukou v leže

Vzpažení a připažení s míčem Vzpažení a připažení s míčem
Vzpažování v leže na břiše Vzpažování v leže na břiše

Pokročilé cviky

Přítahy obouruč Přítahy obouruč
Upažování v předklonu Upažování v předklonu
Varianty kliků Varianty kliků

Kliky se zvýšenýma nohama Kliky se zvýšenýma nohama

Náročné cviky

Shyby Shyby
Výbušné kliky Výbušné kliky


Kliknutím na určitý sval zobrazíte videa s danými cviky.

Osobní trenér

Bc. Lukáš Wolf

E-mail: lukas@osobnitreneronline.cz

Mobil: +420 722 242 032

Osobní webové stránky: wolflukas.cz

Facebook Twitter LinkedIn
Lukáš Wolf

Web design, kamera

Bc. Vojtěch Hlaváček

E-mail: vojta@osobnitreneronline.cz

Mobil: +420 776 882 057

Facebook Twitter LinkedIn
Vojtěch Hlaváček

Kontaktujte nás pomocí formuláře:







Aktuální rok:



© 2016 Vojtěch Hlaváček